Oda do szerokich horyzontów – czyli o MFF T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu…

  Jako przedstawicielka pokolenia, które wyrosło w PRL, od nastolectwa marzyłam i śniłam o tym, by w kraju, w którym żyję dostęp do światowej kultury był nieograniczony… Chciałam mieć wybór i móc go sama dokonywać. Obcować ze sztuką w każdym jej zakresie: od rzeczy wielkich, sławnych, drogich, poprzez małe i...
Czytaj więcej11

CHANEL – kulturowy fenomen i zwierciadło naszych czasów…

CHANEL = LUKSUS. SYMBOL. IKONA. LEGENDA. PARYŻ To minimalna, acz globalnie uniwersalna (od Zachodu po Daleki Wschód, od zimnej Północy po rozgrzane Południe) liczba skojarzeń z marką, która stanowi dla mnie przykład fenomenu na skalę światową. Już nie tylko (i to od dawna) ze świata mody, ale – śmiało można...
Czytaj więcej12

FRANCUSKI ŁĄCZNIK

FRANCUSKI ŁĄCZNIK (The French Connection), Reż. William Friedkin, Scen. Ernest Tidyman na podstawie powieści Robin‘a Moore’a, Wyk. Gene Hackman, Roy Scheider, Tony Lo Bianco, USA, 1971 Lata 70-te w Stanach Zjednoczonych to czas filmów, które starają się ukazywać „brud tego świata“; nowy nurt w kinematografii, gdzie zamiast landrynkowatych opowieści króluje...
Czytaj więcej17

ODA DO KAZIMIERZA DOLNEGO NAD WISŁĄ…

Kazimierz Dolny nad Wisłą. Jedno z kilku (dosłownie kilku) miejsc w Polsce, z którymi – poza Warszawą – jestem emocjonalnie związana. Tak do trzewi i na zawsze. I które kocham miłością pierwszą i bezgraniczną. Jak głosi “legenda rodzinna” – ma to swoje (poniekąd) – racjonalne uzasadnienie. W Kazimierzu Dolnym nad...
Czytaj więcej16

Film ‚HAIR’ dla Rag & Bone – czyli znowu się zachwycam narracją marki luksusowej…

O marce Rag & Bone pisałam już jakiś czas temu – zachwycając się ich ówczesną kampanią reklamową. Nie miałam wtedy jeszcze poczucia, że znamionuje ona coś, co stanie się bardziej powszechnym trendem marketingowym dla odzieżowych marek luksusowych (Burberry, Prada). Zresztą – co ciekawe – to nie posiadane przez nie pieniądze...
Czytaj więcej14