CAROLINE de MAIGRET & CHANEL BOY-FRIEND

  Raz po raz – od początku powstania bloga – publikuję na nim teksty poświęcone kampaniom reklamowym. Głównie tym, które dotyczą marek luksusowych. Bo też głównie te mnie zachwycają. Przyczyna jest prosta i wyjaśniałam ją wielokrotnie. Marki luksusowe to marki, które choćby z racji bardzo określonego i wymagającego odbiorcy komunikują...
Czytaj więcej43

LEKSYKON SMAKÓW Niki Segnit

LEKSYKON SMAKÓW (The Flavour Thesaurus. Pairing, recipes and ideas for creative cook) Autorstwa Niki Segnit. Wydawnictwo Buchmann, 2017 Kulinaria to świat, który najbliższy jest temu, co odczuwamy na poziomie organicznym. Nieświadomie. Przede wszystkim poprzez węch. Ale także słuch, wzrok, smak, dotyk. Smak zabiera nas w świat wspomnień i symboli. Przywołuje...
Czytaj więcej49

HAPPY END

HAPPY END (Happy End). Reż. & Scen. Michael Haneke, Wyk. Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignant, Mathieu Kassovitz, Fantine Harduin, Toby Jones, Austria/Francja/Niemcy, 20171   Najnowszy obraz jednego z najbardziej szanowanych i uwielbianych przez mnie reżyserów Michaela Haneke zawiera w sobie większość tematów, które artysta do tej pory poruszał w swoich filmach....
Czytaj więcej38

ODA DO KASZMIROWEGO SWETRA…

KASZMIROWY SWETER. Definicja – wydawałoby się – prosta jak drut. Dwa słowa. Wszystko jasne. Nad czym się tu zastanawiać? Niestety jest nad czym. Bo w Polsce, jak już wielokrotnie wspominałam w swoich tekstach poświęconych stylowi & modzie – myślenie o dobrach luksusowych w kategorii “odzież” nie ma przełożenia na bezpośrednie...
Czytaj więcej36